Avbestilling

Våre vilkår for avbestilling og reklamasjon

Vilkår hos Tango Frisør

📅 Avbestilling av frisørtime

  • Avbestilling må skje senest 24 timer før timen.
    Dette gjelder uansett om du avbestiller via telefon, SMS eller online booking.

  • For sen avbestilling medfører gebyr.
    Ved avbestilling senere enn 24 timer før avtalt tid, forbeholder vi oss retten til å belaste et gebyr på inntil 50 % av behandlingsprisen.

  • Uteblivelse uten beskjed:
    Dersom du ikke møter opp til timen uten å gi beskjed, vil du bli fakturert for 50 % av behandlingens beløp.

  • Ved sykdom:
    Dersom du blir akutt syk, ber vi deg gi beskjed så tidlig som mulig. Vi vurderer hver situasjon individuelt med hensyn til gebyr.

💬 Reklamasjon – behandlinger og produkter

Reklamasjon på behandling

  • Kontakt oss så raskt som mulig, og senest innen 5 dager etter behandlingen.

  • Vi vurderer situasjonen og gjør vårt beste for å rette opp eventuelle feil – dette kan for eksempel innebære en korrigerende behandling.

Forutsetninger for reklamasjon:

  • Reklamasjonen må være berettiget, og gjelde:

    • teknisk utførelse

    • eller resultat som avviker fra det som ble avtalt

  • Du må ha fulgt våre råd og anbefalinger om etterbehandling og produkter.

Begrensninger – vi tilbyr ikke reklamasjon dersom:

  • Du har behandlet eller endret håret selv etter besøket.

  • Du har brukt uegnede produkter (f.eks. farge fra dagligvarebutikk).

  • Resultatet ble som avtalt, men du har ombestemt deg.

  • Du har valgt å ikke følge råd fra frisøren (for eksempel ved bruk av farge som kunne gi uønsket resultat).

Reklamasjon på produkter

  • Ta kontakt innen 14 dager dersom du opplever feil på et produkt kjøpt hos oss.

  • Produktet må være lite eller ikke brukt, og kvittering må fremvises.

  • Ved feil følger vi forbrukerkjøpsloven.

Ved godkjent reklamasjon tilbyr vi:

  • Ny behandling (kostnadsfritt),

  • Bytte av produkt,

  • eller tilbakebetaling – avhengig av situasjonen.

📌 Generelle vilkår

Bestilling av time

  • Timer kan bestilles via telefon, online booking eller ved personlig oppmøte.

  • Det er kundens ansvar å oppgi korrekt kontaktinformasjon ved bestilling.

Avbestilling og endring av time

  • Må skje senest 24 timer før avtalt tid.

  • For sen avbestilling eller manglende oppmøte kan medføre gebyr (se avbestillingsvilkår).

Priser og betaling

  • Alle priser er oppgitt i NOK og inkluderer mva.

  • Endelig pris kan variere avhengig av hårmengde, tidsbruk og valgt behandling.

  • Betaling skjer etter endt behandling.

Reklamasjon og garanti

  • Dersom du ikke er fornøyd, ta kontakt innen 5 dager.

  • Se reklamasjonsvilkår for mer informasjon.

Personvern

  • Vi behandler dine personopplysninger konfidensielt og i henhold til gjeldende personvernregler.

  • Kontaktinformasjon brukes kun til timepåminnelser og oppfølging.

Ansvarsbegrensning

  • Vi gjør vårt ytterste for å oppnå ønsket resultat.

  • Vi kan ikke garantere eksakt utfall, da dette avhenger av utgangspunkt og hårkvalitet.

  • Vi påtar oss ikke ansvar for uønsket resultat dersom anbefalinger ikke er fulgt.

Spesielle behov og allergier

  • Kunden plikter å informere om allergier, hudreaksjoner eller sensitivitet før behandling.

  • Vi tilbyr gjerne allergitest ved fargebehandling.

Aldersgrense

  • Behandlinger som involverer kjemikalier (som farge eller permanent) tilbys ikke til personer under 16 år uten foresattes samtykke.

✨ Hulltaking

  • Nedre aldersgrense: 6 år.

  • For personer mellom 6–18 år: Krever samtykke fra forelder, som fylles ut i salongen.

  • Vi bruker øredobber fra Blomdahl, som er utviklet i samarbeid med hudleger.

    • Smykkene består av hudvennlig plast eller titan.

  • Prisen for hulltaking gjelder kun arbeidet.

    • Øredobber i ulike prisklasser kommer i tillegg.