Vilkår hos Tango Frisør
📅 Avbestilling av frisørtime
Avbestilling må skje senest 24 timer før timen.
Dette gjelder uansett om du avbestiller via telefon, SMS eller online booking.For sen avbestilling medfører gebyr.
Ved avbestilling senere enn 24 timer før avtalt tid, forbeholder vi oss retten til å belaste et gebyr på inntil 50 % av behandlingsprisen.Uteblivelse uten beskjed:
Dersom du ikke møter opp til timen uten å gi beskjed, vil du bli fakturert for 50 % av behandlingens beløp.Ved sykdom:
Dersom du blir akutt syk, ber vi deg gi beskjed så tidlig som mulig. Vi vurderer hver situasjon individuelt med hensyn til gebyr.
💬 Reklamasjon – behandlinger og produkter
Reklamasjon på behandling
Kontakt oss så raskt som mulig, og senest innen 5 dager etter behandlingen.
Vi vurderer situasjonen og gjør vårt beste for å rette opp eventuelle feil – dette kan for eksempel innebære en korrigerende behandling.
Forutsetninger for reklamasjon:
Reklamasjonen må være berettiget, og gjelde:
teknisk utførelse
eller resultat som avviker fra det som ble avtalt
Du må ha fulgt våre råd og anbefalinger om etterbehandling og produkter.
Begrensninger – vi tilbyr ikke reklamasjon dersom:
Du har behandlet eller endret håret selv etter besøket.
Du har brukt uegnede produkter (f.eks. farge fra dagligvarebutikk).
Resultatet ble som avtalt, men du har ombestemt deg.
Du har valgt å ikke følge råd fra frisøren (for eksempel ved bruk av farge som kunne gi uønsket resultat).
Reklamasjon på produkter
Ta kontakt innen 14 dager dersom du opplever feil på et produkt kjøpt hos oss.
Produktet må være lite eller ikke brukt, og kvittering må fremvises.
Ved feil følger vi forbrukerkjøpsloven.
Ved godkjent reklamasjon tilbyr vi:
Ny behandling (kostnadsfritt),
Bytte av produkt,
eller tilbakebetaling – avhengig av situasjonen.
📌 Generelle vilkår
Bestilling av time
Timer kan bestilles via telefon, online booking eller ved personlig oppmøte.
Det er kundens ansvar å oppgi korrekt kontaktinformasjon ved bestilling.
Avbestilling og endring av time
Må skje senest 24 timer før avtalt tid.
For sen avbestilling eller manglende oppmøte kan medføre gebyr (se avbestillingsvilkår).
Priser og betaling
Alle priser er oppgitt i NOK og inkluderer mva.
Endelig pris kan variere avhengig av hårmengde, tidsbruk og valgt behandling.
Betaling skjer etter endt behandling.
Reklamasjon og garanti
Dersom du ikke er fornøyd, ta kontakt innen 5 dager.
Se reklamasjonsvilkår for mer informasjon.
Personvern
Vi behandler dine personopplysninger konfidensielt og i henhold til gjeldende personvernregler.
Kontaktinformasjon brukes kun til timepåminnelser og oppfølging.
Ansvarsbegrensning
Vi gjør vårt ytterste for å oppnå ønsket resultat.
Vi kan ikke garantere eksakt utfall, da dette avhenger av utgangspunkt og hårkvalitet.
Vi påtar oss ikke ansvar for uønsket resultat dersom anbefalinger ikke er fulgt.
Spesielle behov og allergier
Kunden plikter å informere om allergier, hudreaksjoner eller sensitivitet før behandling.
Vi tilbyr gjerne allergitest ved fargebehandling.
Aldersgrense
Behandlinger som involverer kjemikalier (som farge eller permanent) tilbys ikke til personer under 16 år uten foresattes samtykke.
✨ Hulltaking
Nedre aldersgrense: 6 år.
For personer mellom 6–18 år: Krever samtykke fra forelder, som fylles ut i salongen.
Vi bruker øredobber fra Blomdahl, som er utviklet i samarbeid med hudleger.
Smykkene består av hudvennlig plast eller titan.
Prisen for hulltaking gjelder kun arbeidet.
Øredobber i ulike prisklasser kommer i tillegg.